Informace o současném dění v dabingu

Zamčeno
Uživatelský avatar
Slipio
Příspěvky: 881
Registrován: 18 srp 2008 10:01

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od Slipio »

Michaela2 píše: divadlo ? a ty si jako myslíš, že je to divadlo živí ? dostat za nákých 10-20 litrů za měsíc na jevišti, no to je teda majlant, tomu říkám " živení se" v pravém slova smyslu ...
S takovou výplatou musí vyjít hodně lidí v naší republice ;)
Uživatelský avatar
starpep
Příspěvky: 797
Registrován: 25 led 2010 21:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od starpep »

10-20 tisíc čistého bych bral hned :D Ale v Praze je to dost podprůměrný plat.
Tvůrce velice amatérských titulků filmu Pán Času: Hledání Nekonečna
Uživatelský avatar
Ištván87
Příspěvky: 2462
Registrován: 24 lis 2008 22:17

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od Ištván87 »

No, já se taky pohybuju v týhle platový relaci, ale žiju v Mariánských Lázních. Praha je na živobytí asi nejdražší město v republice, takže se musí počítat i s výší platu. Co se týče kvality dabingu, tak opravdu jedinou možností je aby zadavatelé dávali podstatně více peněz a podstatně více času. Nadabovat hlavní roli ve filmu během dvou, tří hodin, to je kravina a jeden z hlavních důvodů toho úpadku. Aby mohl být dabing kvalitní, je zapotřebí více času. To, že dabéři dokážou nadabovat své repliky na první dobrou, to neznamená, že je to v pořádku. Ovšem totéž platí i o překladatelích a zvukařích. Jenže s tím je mezinárodní problém. Když už dneska nemají čas na práci ani překladatelé titulků do kina, to je průšvih jak vrata. Každopádně se tu hodně nadává na to, co teď dabéři dělají, jenže nějak se s tím začít musí. Ovšem vzhledem k tomu, jak se u nás lidi stavějí na to, když má kdokoliv na cokoliv nějaké požadavky, tak počítám spíš s tím, že jsme svědky počátku zániku českého dabingu. :(
Oblíbení dabéři: Zdeněk Hruška, Vladimír Dlouhý, Libor Hruška, Jiří Schwarz, Filip Jančík, Karel Heřmánek, Václav Postránecký, Jiří Bartoška, Jan Kanyza

Oblíbené dabérky: Vilma Cibulková, Ilona Svobodová, Helena Friedrichová, Zlata Adamovská
Uživatelský avatar
filip
Globální moderátor
Příspěvky: 9260
Registrován: 29 lis 2011 06:48

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od filip »

Michaela: Nevím, ale špatně si mě musela pochopit. Ti herci, co jsou vypsáni se živí dabingem i divadlem, to ano. Ale ti co se živí pouze a jen dabingem tam až na vyjímky prostě nejsou.
TOP HERCI: Filip Švarc, Ladislav Cigánek, René Slováčková, Anna Suchánková
TOP STUDIA: LS Productions, Studio Virtual, ČT, Petrásek, Barrandov
kubik-dulik
Příspěvky: 1977
Registrován: 11 črc 2010 17:27

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od kubik-dulik »

On by ty babičky musel někdo pozvat a zaplatit; doufám, že je to součástí tohoto programu.
emocko
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2012 17:48

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od emocko »

Je smutné se od zástupce HA dočíst, že byli napadeni dabingovým studiem ohledně kartelové dohody :-( Líbat ruce by měli zástupcům toho studia!!! Touhle dobou už by lepili pytlíky, aby vydělali na tu několika milionovou pokutu, kterou by dostali od antimonopolního úřadu, kdyby je studio neupozornilo. Místo, aby přiznali, že jako hlavní představitelé HA udělali chybu, že nedokázali zařídit pořádný právní rozbor a málem ohrozili existenci celé oragnizace. Obvinit je z napadení je opravdu nehorázné a sprosté???!!!
A že pracují v ponižujících podmínkách??? 1000,-Kč za hodinu jsou ponižující podmínky??? Že jim někdo dává práci, kterou by nemuseli vzít, to je ponižující???
Žádnou úctu neprojevují. To, že jim většina produkčních celá léta vychází vstříc, když se jim zrovna nehodí nabídnutý termín a předtáčejí je nebo dotáčejí, tak to je v pořádku, co?
A nenechte se zmýlit průměrnou cenou 13,50 za repliku. On ten narůst rozpočtu třeba na jeden film, dle nových finančních požadavků, vzroste celkově v průměru o 80%. A to jen díky hereckým honorářům.
Nobody
Příspěvky: 376
Registrován: 11 úno 2009 10:29

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od Nobody »

Naprostý souhlas. Ta špína, kterou teď házejí na ostatní profese, ale hlavně na produkční, je hulvátství. Celou dobu se na ně tváří jako na největší kamarády a teď je pomlouvají.
Uživatelský avatar
Michaela2
Admin
Příspěvky: 6980
Registrován: 17 srp 2011 02:29
Bydliště: Praha

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od Michaela2 »

ano, u velké části populace měsíční výdělek odpovídá výdělku herce u divadla, ale tak nějak je v mé mysli zakořěněno, že umělec ( osoba, která je vidět, slyšet) vydělává více než doplnovači zboží v hypermarketech ( nic proti nim), nicméně jsem neměla v úmyslu polemizovat nad tím, kdo kolik vydělává, jen poukázat na to, že je živí seriály,dabing a divadlo spíše považují za přivýdělek ( mluvím o pražských hercích )

Filip: nepochopila jsem Tě špatně, jen jsem se možná (což je u mě běžné) špatně vyjádřila... většina herců ti řekne, že divadlo je neživí, že to dělají z lásky atd, to, z čeho platěj složenky, jsou seriály a dabing... možná právě taky proto, velká část dabing. herců divadlo nehraje, proč by měli svůj čas ztrácet něčím, co není dostatečně zaplaceno, když celej den můžou strávit v dabingových studiích a vydělat si ? kor v dnešní době, když je 150 kanálů a dabuje se každej nesmysl :) (ale to bychom tam nesměli slyšet furt ty samé :)) respektive si nemyslím, že by většina z nich, která podepsala, upínala ted´ svou budoucnost k divadlu, dle mě pro ně plat z divadla není až tak veledůležitým faktorem, ale třeba je to jinak :) často jsem v rozhovorech s dabéry četla, kdybychom neměli dabing, neuživíme se ...a navíc je tu vyjmenováno jen pár herců ze 140 :)

Nikola Votočková píše: Technicky opravdu dokážu namluvit hlavní roli ve filmu za jednu hodinu, ale poslouchat se to pak nedá, ale studio mě tlačí k tomu, abych to „dala“, aby mi mohlo dát míň peněz. To, že na nás studio potřebuje ušetřit, ať už za to může ono nebo zadavatel, má za přímý efekt horší kvalitu. Proto nechci být placena od hodiny, ale od repliky.
s tím bych taky souhlasila, aby byli dabéři placeni od repliky... zlepšila by se kvalita a možná by pak režiséři nezvali furt ta stejná jména (občas mám pocit, že v dabingu působí tak 50 herců, kteří na mě vyskočej z každého topicu, který na DF otevřu), která jim to za hodku rychle nadabují a oni ušetří, kdyby platili od repliky, na času by už možná tolik nezáleželo ( máme totiž i jíné dabéry nez je Moučková a Holán, třeba Miroslava Součková, Martina Hudečková, Martina Menšíková, Lucie Kožinová, Jitka Sedláčková, Sylva Sequensová, Monika Žáková, Kateřina Seidlová, Jarmila Švehlová, Eva Horká, Lucie Trmíková, Klára Sochorová, Michaela Kuklová, Ivana Andrlová, Hana Krtičková, Miriam Chytilová, Sylva Turbová, Zuzana Hykyšová, Veronika Gajerová, Olga Želenská, Štěpánka Drozdová, Radka Stupková, Lucie Svobodová, Magda Reifová atd) a když už dabují jednou za uherák, tak dabují staré báby, na které se vůbec nehoděj :(

zároven si ale nemyslím, že agentuře jde o kvalitnější dabing a lepší platové podmínky pro dabéry, nýbrž o svůj vlastní zisk... podmínka, kdy dabéři požadují plat za to, že do studia dorazuli, my taky nepřijde fér... na druhou stranu, když nezasáhnou, budou dabovat stále za menší a menší peníz a nikomu z nás by se nelíbilo, když za stejné množství práce budeme dostávat rok od roku menší plat, a nejde ted o to, zda dostáváme 100 nebo 1500 na hodinu :) v tomhle je zcela chápu ...
emocko píše: A že pracují v ponižujících podmínkách??? 1000,-Kč za hodinu jsou ponižující podmínky??? Že jim někdo dává práci, kterou by nemuseli vzít, to je ponižující???
zřejmě jim vadí to, že jsou nuceni udělat práci na xx hodin za hodinu, jen aby studia ušetřila ...

slova Martiny Hudečkové: Mám výmluvný příklad: na televizní dabing renomované herečky v hlavní roli jsem kdysi na Kavčích horách měla tři, někdy i čtyři dny a celý se herecky vyrobil za týden. Dnes přijdu a produkční zajásá: Marti, ty jsi tu včas, to je ohromný! Hele, máš na to dvě hodiny, ale ty budeš určitě za hodinu třicet, viď… A pustí mi Renee Zellwegerovou a já jedu v podstatě v čistém čase film.“ ( celkově je ten rozhovor o dabingu zajímavý - http://www.prozeny.cz/magazin/zdravi-a- ... jsem-matka )

mě by zajímalo, pokud tomu tak skutečně je, proč je hercům tak vehementně zatajován rozpočet na dabing ?
Dany
Příspěvky: 25
Registrován: 13 čer 2010 22:26

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od Dany »

Vážení a milí, nakonec jsem se rozhodl touto cestou vyjádřit svůj ryze osobní názor na danou situaci:

My všichni, kdo se zabýváme prací v dabingu, jsme živnostníci, OSVČ, malé čí větší firmy, které mají možnost nabízenou zakázku za daných podmínek přijmout, nebo odmítnout. Pokud ji přijmeme, pak se snažíme odvést v daných podmínkách maximálně kvalitní práci. Někteří herci se o tuto možnost volby připravili vstupem do agentury.... Globální snižování honorářů je dáno především tím, že díky některým menším studiím, která v průběhu let podtrhla ceny, aby dostala zakázku, musela na tuto skutečnost reagovat i ta větší studia, neboť každá společnost má své zaměstnance a nějak je uživit také musí.
V současné době rozpočty na výrobu dabingu klesly natolik, že se kompenzuje nízký rozpočet na výrobu jednoho pořadu tím, že se těch pořadů vyrábí více na jednou, aby se mohly vyplatit všem výrobním složkám ( produkční, překlad, úprava, režie, zvuk, herci ) rozumné honoráře, byť samozřejmě nižší, nikoli však natolik, aby to způsobilo takovýto poprask. Máme tu otevřený trh a tudíž je jasné, že i v tomto odvětví je konkurence veliká. Celá tato akce HA mi přijde přitažená za vlasy a naprosto zbytečná, což se za čas, dle mého, také ukáže.

Co se týče přeobsazování herců, dle mého názoru je to především způsobeno velkou nepružností agentury MPG, která nabídla studiím dohodnutí daného herce do osmi dnů od projevení zájmu, což v době, kdy je třeba herce objednávat ze dne na den, je prakticky nepřijatelné. Pak v mnohem menším procentu je tabulková cena za hlavní role, vypočítaná agenturou, která je téměř ve výši hereckého rozpočtu na jeden pořad, což je také ekonomicky nemožné, protože na to studio prostě ty peníze nemá a musí tedy sáhnout k alternaci. Kdo tvrdí, že produkční o hercích s agenturou nekomunikují, podává nepravdivé informace. Produkční totiž v první fázi většinou, alespoň tedy co vím já, oslovili daného herce i agenturu.

Ti, co házejí špínu na ostatní, a to nejen zde, ale hlavně na FB stránkách Boj za lepší podmínky dabingu, by si měli nejprve zamést před vlastním prahem. Byl jsem ve své profesi svědkem ledasčeho, a tak tu můžu s klidným svědomím říct, že vím o mnoha hercích, kteří si stěžují na momentální přístup produkčních k nim, ale mohou si za něj sami svým chováním vůči produkčním v posledních letech...

Kdo se mnou souhlasí, souhlasí. Kdo ne, nesouhlasí...
Nikdo se z toho nezblázní, jsou důležitější věci na světě, například naše rodiny a děti. Bohužel ty časy, kdy k sobě lidé měli úctu a byli k sobě slušní, jsou dávno pryč a závist, zloba a negativismus vládne světu...

Daniel Němec, jeden z mnoha pražských zvukařů.
Nikola Votočková
Příspěvky: 28
Registrován: 23 kvě 2014 16:47

Re: Informace o současném dění v dabingu

Příspěvek od Nikola Votočková »

Dobrý večer, dovolte mi ještě jednou reagovat a omlouvám se předem, pokud jsem někoho špatně pochopila.

Lukiz: Vaše oprávněná poznámka o stoupající ceně housek aniž by stoupla i jejich kvalita opomíjí fakt, že léty vzrostly na její výrobu náklady. Zvyšují se ceny energií atd., zvyšují se náklady i studiím, ale nám také. Ale nám za ta léta pomaloučku polehoučku neustále stoupá objem práce nacpaný do jedné hodiny a rozpočty stále klesají. Studia musí pak film nadabovat s méně herci, kteří pak dělají několik postav najednou, přesně jak píše Dan Němec, aby ten pokles byl menší a ne tak drastický. A tím je bit divák už léta.

O snížení rozpočtů na herce jsme se nedovídali oficiální cestou, nevím o tom, že by je nějaká televize s námi někdy konzultovala, ani ze slušnosti nám tento fakt předem neoznámila. O tom jsme se dověděli buď z kuloárů, nebo až přímo na místě po výkonu při podpisu smlouvy. „Omlouváme se, ale z toho a toho důvodu jsme nuceni snížit herecké honoráře, děkujeme za pochopení“ se nikdy nestalo, ale stalo se „hercům jsme snížili honoráře o 10%“. Po natočení díla a stížnosti na nižší honorář vás v horším případě produkční buď přímo seřve, co jako chcete, nebo vás zasáhnou psí oči nešťastné produkční, která za to pochopitelně nemůže, a vy to ze slušnosti podepíšete, protože jí nechcete postavit do situace, aby narychlo sháněla někoho jiného, a nechcete tomu vystavit ani režiséra a zvukaře, mj. i proto, že mají termín odevzdání, i když to vůbec není vaše starost. Takto dlouhá léta my vycházíme studiím vstříc, že jsme se většinou snažili mít pochopení, ale teď už je to neúnosné, nevyplatilo se nám to. (O VZÁJEMNÉM vycházení vstříc se ještě rozepíšu, Emocko). Produkční vám pak sice třeba i nějakou stokorunu příště přidá, ale za chvíli se zase vše vrátí do starých kolejí. A když chcete víc nebo aspoň to, co jste měli před tím, leckde vás vyprovodí se slovy, že za vámi čeká deset dalších, případně že maminky na mateřské si jistě také rády zadabují, podobných příběhů kolují mraky. Naznačí vám, že máte držet hubu a krok, nebo už si neškrtnete. A protože my si škrtnout potřebujeme, protože živíme sebe a rodiny, většinou tomuto tlaku podlehneme. A když nepodlehneme, s pár studii se rozloučíme, ale ne každý z nás si může dovolit rozloučit se s 12 studii z 15. Já mám osobní zkušenost, kdy mi nevyhovoval honorář, produkční neměla pravomoc mi přepsat smlouvu, šla jsem tedy za vedením studia, kde mi smlouva byla změněna (šlo prosím asi o 200.-Kč), ale protože jsem byla takto „drzá“, dostala jsem v tomto studiu stopku a režisérům, kteří mě chtěli obsadit bylo sděleno, že v daný termín „nemůžu“.

Bývalý Dabér: Tím jsem doufám trochu osvětlila, jaký může být na nás vyvíjen tlak ve studiích. V praxi to totiž moc nefungovalo tak, jak píšete.. „máme pro vás práci za tolik na tak dlouho, chcete, nechcete“. Tohle se poměrně blbě řeší, když vám sníží rozpočet v průběhu seriálu, kdy se vám z ceny pro tento projekt dosud obvyklé stane něco jiného. Každý z nás někdy zažil, že jim to hodil na hlavu a nechal se přeobsadit, ale většinou jsme právě studiu vyšli VSTŘÍC a seriál dodělali i za změněných podmínek. Nutno podotknout, že díky celému humbuku okolo agentury, se mění komunikace se studii a ta si začínají dávat pozor, aby hercům dopředu říkala, o jakou práci jde a kolik na ní mají peněz. A pak to může fungovat na principu ber/neber.

Dále píšete, že pokud nechci pracovat za tyhle peníze, tak ať za ně nepracuju. To by pro mě ale znamenalo nepracovat téměř vůbec. Proboha, proč bych to dělala? Mám zavřít „svou firmu“ a jít na pracák? Ona se práce jen tak válí na ulici a čeká až o ni zakopnu? Já umím právě toto a tu práci mám ráda, ale chci nějaká pravidla a stanovené podmínky. Oboustranně dohodnuté, ne jako dosud, kdy bylo zhola nemožné zasáhnout do smlouvy, kterou mi předložilo studio. Zaběhnutý systém, kde téměř žádná pravidla neplatí, sice studiím vyhovuje, ale zkrátka dlouhodobě nevyhovuje mně. Vyhrožování a nátlak na kolegy? Kde jste přišel k téhle informaci? Ano, atmosféra je teď velice vypjatá a nezřídka někomu povolí nervy, ať už hercům, produkčním nebo majitelům studií. Netvrdím, že k tomu nikde nedošlo, ale jde o chvilková osobní selhání konkrétních jedinců, rozhodně ne o strategii HA nebo agentury. A prosím, nemyslím si, že je relevantní srovnání s jinými obory, každý obor má svá specifika, své ceny obvyklé. A právě dosud (!) většina z nás dělala za stejné peníze nehledě na rozdíl v kvalitě. Herci zastupováni agenturou mají své individuální ceníky dle toho, jak si cení své zkušenosti.

Slipio: Také bychom rádi, aby to šlo méně drasticky.., ale z výše uvedeného, je doufám trochu jasnější, jak je to celé složité.

Nitram: Koryta? Jsme snad politici, které platíte ze svých daní? A koryta zadavatelů vás netrápí? Uvědomte si, že komerční televize jsou živy z reklam a vše okolo, ať už vlastní tvorba nebo ta převzatá ze zahraničí, je jen „vata“ mezi reklamními bloky, která musí spoustu TV stanic v podstatě obtěžovat. Ale divák se nedívá na TV kvůli reklamě, ale právě kvůli té vatě. A na ní já se svou prací, a mnoho dalších, podílíme, a zadavatel z reklamy na základě sledovanosti té vaty pak má zisk. Já jsem nucena prodat zadavateli svá práva, aniž by kdokoli se mnou řešil náležitosti tohoto prodeje. Můj produkt navíc neztrácí na hodnotě a není potřeba do něj již dále investovat. Navíc jej může zadavatel prodejem konkurenci dále zpeněžit. Zadavatelé snižují rozpočty, studia jsou nucena ořezávat obsazení a to se vše odrazí v kvalitě. Film můžou mluvit sebevětší borci, ale když budou mluvit pět postav najednou, stejně z toho bude paskvil. Na produktu mé práce zkrátka majitelé licence dále vydělávají. Až se na televizi přestanete dívat, klesne sledovanost a přijdou o peníze. A o ty jim jde v první řadě, o kvalitu až v té druhé, logicky, máme kapitalismus a nejdříve se musíme všichni uživit.

Vadí vám, že jsme měli to štěstí a můžeme dělat práci, v níž si lze vydělat 1000.-Kč za hodinu? Co vám na to mám říct? Strašně nerada bych použila slovo pro jednu tak typicky českou vlastnost. Vadí vám, že si někdo vydělá víc než vy? Že má soused lepší auto? Nelze poměřovat různé obory pouze penězi. Kupříkladu práci mně a třeba zvukaře, která je časově mnohem náročnější a též vyžaduje stoprocentní koncentraci. Ale já zvukař nejsem, a nemohu za to, jak jsou obecně ceny nastavené v jeho povolání. Dále podle mě nelze srovnávat práci zaměstnance a práci OSVČ na volné noze. Nikdy nevím, kolik budu mít příští měsíc práce, když dostanu seriál, jestli moje postava nezemře. Z podstaty svého povolání nemůžu vyrábět do skladu a pak nabízet k prodeji, nemám placené volno, a když odjedu, nemůžu zde nechat hlasivky, aby vydělávaly i v mé nepřítomnosti. Nemám pravidelný plat, nemám ho většinou ani do měsíce na účtu. Ano můžu si vydělat mnohem víc, než zaměstnaný produkční, ale příští měsíc si také můžu vydělat třetinu. Ano, říkám nahlas, nestačí mi 1000.-Kč za hodinu, pokud za tu hodinu musím namluvit nespočet rolí do 10-ti dílů seriálu nebo hlavní roli ve filmu, z důvodů uvedených výše. A nesedím v kanceláři 8h denně, abych si domů odnesla každý den 8 000.-. Takže argument zaměstnaných lidí, ať je mi sebevíc líto, že také nejsou ohodnoceni spravedlivě, opravdu nemůžu poměřovat se svým nejistým povoláním. Ač tohle slýchám i od produkčních, většina jich rozdíl mezi pozicí zaměstnance a OSVČ chápe.

Filip: Uhodil jste hřebíček na hlavičku. Já také nevidím důvod vyklidit pozice jenom proto, že jsem nespokojená s mým honorováním a „zkrachovat“ a jít dělat něco jiného.. Proto máme často strach individuálně odmítnout práci, protože víme, že si tím nijak nepomůžeme, protože se najde levnější kolega, stejně jako si zadavatel najde levnější studio. Bojíme se všichni stejně.

Nad: Do mnoha studií už dlouho nechodím, ale nejde jen o ta, která dumpovala ceny, když vynechám všechna ta, která mě, jak píšeš, odírají, zbudou tři, čtyři. A ta mě v nárazovosti práce, která je běžnou součástí téhle branže, prostě neuživí. Individuální boj a statečnost prostě nemá efekt. Nevěřím zkrátka tomu, že když se 100 herců domluví na bojkotu určitého studia, že to z nich polovina neporuší. Přijde nabídka na seriál a slabší povaha podlehne. Bylo by to super, ale je to podle mě strašně nejistá strategie. A za sebe říkám, že chci, aby byla nastavená pravidla (teď nemluvím o financích), a chci, aby fungovala všude. Ne jen tam, kde se k nám léta chovali jako k hnoji, ale i ve slušných studiích, abychom to s nimi nemuseli řešit třeba za rok. Teď mě asi vy, slušná studia, ukamenujete, ale ona slušnost nemá být nějaký luxusní nadstandard, ale naprosto běžná věc. A tím myslím dobu před 1. květnem, za normálního běhu věcí, nemluvím o tom kdo je a kdo není slušný teď, v emočně vypjaté době. A nemáme agenturu, aby nám zajišťovala práci, ale proto, aby nám pomohla prosadit nějaké mantinely. Byly bychom se rádi obešli bez ní, ale individuálně se nám dlouhodobě nedaří.

Emocko: Vám jsem odpověděla soukromě na Váš první příspěvek, ale nijak jste nereagoval. Ohledně napadení z kartelové dohody. Točíte se na slově „napadení“, možná mohl Z. Hruška zvolit jemnější výraz, ale nedělejte si iluze, že nám to studio z lásky k nám zaslalo varování, chtělo nás pouze umlčet. Ano, díky bohu za to, že tak učinilo, i když úmysl podle mě nebyl míněný pro naše dobro. Za ponižující považujeme způsob jednání s námi všeobecně, to, že nás tlačí do kouta ne volný trh a nabídka a poptávka, ale věty typu „jak chceš, tady už si neškrtneš“, „tobě se ten honorář nelíbí? Vezmu si lidi z ulice, ty taky uměj číst“, že se domluvím předem na honoráři na castovanou roli, a až v tramvaji zjistím, že protože jsem skončila o 10 minut dřív, stálo produkční za to, dát mi o 100.-Kč méně, ač jsme jasně byli domluveni jinak, že se často z režie musí volat produkci, než tam dojdu, kolik času jsem u mikrofonu strávila, a že jsem bita na tom, že jsem schopná umluvit to rychleji atd., jen pár příkladů za všechny. 1000.- za práci kterou byste nemuseli vzít? Nevzít ji často znamená nedostat už nikdy žádnou, bohužel, to je v některých studiích běžná praxe. O obsazení dávno nerozhoduje režisér svobodně, je nepranýřujte, viz. přeobsazení ve Velkolepém století, to, jak je tenhle seriál zpatlanej z pár lidí, když postav je mnohem víc, není jeho vina.
Vycházení vstříc: Já nemám nárok odjet na dovolenou? Předtáčí se kvůli studiím, ne kvůli nám, oni práci potřebují odevzdat a televize odvysílat, já bych to klidně natočila až po návratu, mě to přece zajímat nemusí, to není můj problém. Vždycky jsme se s každým produkčním na termínu domluvili a vycházeli si vzájemně vstříc, kde jste tohle proboha slyšel? Tohle by žádný produkční nikdy z úst nevypustil. Když se točí ve svátek nebo o víkendu nebo pozdě večer, to není vycházení vstříc? Dovolené hlásíme dopředu maximálně, jak to jen jde, snažíme se plánovat si je tak, aby se produkční nedostali do problému, a kolikrát se i dřív z ní vracíme. Když studia nedodržují splatnost, kterou máme ve smlouvě, a já mám ze zákona nárok chtít po nich penále z prodlení, aniž bych to někdy proti nim použila, to není vyjití vstříc?

Jaký konkrétně Vy k nám hercům máte vlastně vztah? Jsme považováni ještě za lidi nebo jsme jen mluvící stroje, jejichž smyslem existence je namluvit film, ke kterému se svalíte večer u televize? Namluvit ať se děje co se děje, pokud možno co nejlépe, ale jestli k tomu máme vůbec dostatečný prostor po všech stránkách, už je Vám jedno? Chcete full servis, pro který nemusíte Vy udělat vůbec nic.

Nobody: Naprosto odmítám, že by někdo házel špínu na ostatní profese. Produkčních je mi velice líto, protože jsou v klinči ze dvou stran, od nás a i od svého vedení a věřte, herce to nijak netěší.

Dane: Hned v druhé větě píšeš odvěkou pravdu, která za normálních podmínek asi i funguje. Když za Tebou přijde vedení studia, ve kterém pracuješ, že Ti sníží peníze (aniž by Tě bralo jako obchodního partnera a vůbec to s Tebou projednalo), vážně jsi tak svobodný, že se můžeš rozhodnout to nepřijmout? Živíš přece rodinu a oni to vědí. A tak Tě tam potkávám pořád :) . Jinak obecně v něčem s Tebou souhlasím, v něčem zase ne. Nejsem si jistá, že k přeobsazování došlo u Vás vždy v návaznosti na komunikaci s agenturou, to bych si musela ověřit, ale fakt je ten, že všichni, co do ní vstoupili, přeobsazeni byli.

V agentuře je aktuálně asi 140 jmen, ale práci nedostávají i mnozí ti, kteří v ní nejsou, protože se zachovali kolegiálně a odmítli převzít práci po kolezích, kteří byli mnohdy pro pouhé členství v agentuře vyškrtnuti z obsazení, aniž by je někdo s agenturou řešil.

Chtěla bych poděkovat těm z branže, kteří se pod svůj příspěvek podepsali jménem, protože pod anonymní přezdívkou umí nadávat a používat vykřičníky každý a já to považuji za nesportovní. Díky Dane a pane Balcárku. A děkuji za projevenou podporu těm, kteří alespoň trochu chápou, o co se snažíme.

Omlouvám se za délku a dobrou noc
N.V.
Naposledy upravil(a) Nikola Votočková dne 27 kvě 2014 09:07, celkem upraveno 1 x.
Zamčeno

Zpět na „Současná situace v dabingu“