oberon píše:Jsou i takoví překladatelé, kteří se snaží dodržování a podobné věci sami nadhazovat a něco pro to udělat, protože jim na výsledku záleží. Při těch dnešních informačních možnostech (konkrétně tomhle fóru, kam očividně chodíte), není třeba daný dabing ani viděl, aby se dala daná informace zjistit, upozornit na ni a předat ji. Ale při přístupu "on to udělá někdo jinej, nebo to holt nějaký bude" jsou tyhle možnosti samozřejmě k prdu.
Tady bych si dovolil uvést jeden příklad za všechny a to pana překladatele Petra Finkouse. Ten takto nejednou režiséra českého znění upozornil na zažité dabéry známých herců (např. ve Star Treku, Futuramě). Nejenže je to výborný překladatel, ale aktivně se zajímá o to, jak bude dabing, pro který překládá, obsazen.
A to ani nemluvím o Davidu Bursovi, kterému ve čtvrtek večer volali, že v pátek se dabuje (šlo o
Star Trek X: Nemesis) a on večer sedl k počítači a do rána procházel a kontroloval dialogovou listinu, a to prosím pěkně zadarmo!
Fuxoft píše:jackb píše:To že to nevědí ale není výmluva, ne v dnešní době kdy se to dá zjistit tak do 10 minut
Na to se dá úplně stejnou logikou odpovědět "To, že se to dá zjistit tak do 10 minut, neznamená, že to někdo bude zjišťovat nebo je povinen zjišťovat"...
Při vší úctě, rád bych věděl, o jaké logice to tady mluvíte. jackb jen vyvrátil vaše zdůvodnění, proč tvůrci dabingu Rogue One nemohli znát obsazení dabingů Epizod I až VI vyrobených pro LucasFilm:
Fuxoft píše:Samozřejmě by bylo hezké, kdyby studio mělo čas a prostředky si to zjišťovat, ale nemáte opravdu nejmenší představu o tom, jaké jsou termíny a jiná omezení při vytváření dabingu.
Skutečnost je taková,že fanoušci všechny potřebné informace shromáždili ZADARMO zde na fóru a vyhledat je zde zabere 10 minut času. Takže mi z toho prostou logickou úvahou vyplývá, že studio žádné prostředky ani čas mít nemusí. Při vší úctě, když si projdu logickou strukturu vaší argumentace, tak mi přijde, že spíše hledáte výmluvu za každou cenu. A upřímně, moc nerozumím tomu, proč?
Vyrobený dabing Rogue One má objektivní nedostatky. Pokud vám na jeho kvalitě záleželo, měl jste spíše vyvinout iniciativu už v průběhu příprav a natáčení, jak píše oberon. Pokud je vám naopak jeho kvalita ukradená, tak nechápu, proč ty nedostatky tak zarytě hájíte?