Informace o současném dění v dabingu
Re: Informace o současném dění v dabingu
Když vznikala agentura, hromada dabérů, kteří do ní nevstoupili říkali, že každý dabér si musí svoji cenu určit sám a nepotřebuje k tomu nějakou agenturu. Proto třeba Gustav Bubník není už tak hojně obsazován na Toma Cruise, protože se nepohodl se studiem na honoráři za Mission Impossible (i když tato situace nastala dávno před agenturou, do které nikdy nevstoupil). Dneska se rozčiluje i Alexej Pyško. Nicméně je zajímavý poslední dotaz v rozhovoru: Vy jste nikdy podobnou nabídku kšeftu namluvit postavu kolegy nedostal?
Ne. Ale kdyby mi někdo nabídl herce, o kterém bych věděl, že jeho dvorní dabér je třeba Štěpnička, okamžitě bych mu volal a zeptal se ho, co se děje. Tohle se prostě nedělá.
No nevím, jestli to myslí vážně. Většinou, když jde dabér/ka do studia neví, koho bude dabovat. Měj jsem možnost povídat si několika dabérama a všichni se schodli na tom, že když jdou do studia, většinou neví, koho budou dabovat. Jedna dabérka mi povídala, že jí volali ze studia, že bude dabovat v daném filmu. Podívala se na internet a zjistila, že tam má hlavní roli herečka, kterou dabuje docela často a na DF je v žebříčku na první místě a myslela si, že ji teda bude automaticky dabovat. Jenže po příchodu do studia zjistila, že dabuje jen její kamarádku, která je jen vedlejší postava. Když to řekla režisérovi, že je to "její herečka" a ta co má dabovat tu hlavní roli, že ji nikdy nedabovala a měly by se prohodit, tak ji jen odbyl, že to není její starost a že pokud se jí to nelíbí tak ať to nedabuje, že si zavolá někoho jiného, ale že už má v tom studiu dveře zavřené. A to nepsala jen ona, psali to i jiní dabéři, prostě se někdě k nim chovají stylem ber nebo běž. Proto kolikrát vzniká úplně tragické obsazení dabérů na daném herci, protože to prostě tak režisér chce a nejede přes to vlak. A tuto nemilou zkušenost mají dabéři jak z agentury, tak i mimo ní. A taky se najde spousta dabérů a dabérek, kteří ví, co za filmy jde zrovna do kin či na dvd a čekají, že jim někdo ze studia zavolá, aby si šli nadabovat svého herce/herečku, ale nikdo jim nezavolá, i když mají zrovna čas.
Ne. Ale kdyby mi někdo nabídl herce, o kterém bych věděl, že jeho dvorní dabér je třeba Štěpnička, okamžitě bych mu volal a zeptal se ho, co se děje. Tohle se prostě nedělá.
No nevím, jestli to myslí vážně. Většinou, když jde dabér/ka do studia neví, koho bude dabovat. Měj jsem možnost povídat si několika dabérama a všichni se schodli na tom, že když jdou do studia, většinou neví, koho budou dabovat. Jedna dabérka mi povídala, že jí volali ze studia, že bude dabovat v daném filmu. Podívala se na internet a zjistila, že tam má hlavní roli herečka, kterou dabuje docela často a na DF je v žebříčku na první místě a myslela si, že ji teda bude automaticky dabovat. Jenže po příchodu do studia zjistila, že dabuje jen její kamarádku, která je jen vedlejší postava. Když to řekla režisérovi, že je to "její herečka" a ta co má dabovat tu hlavní roli, že ji nikdy nedabovala a měly by se prohodit, tak ji jen odbyl, že to není její starost a že pokud se jí to nelíbí tak ať to nedabuje, že si zavolá někoho jiného, ale že už má v tom studiu dveře zavřené. A to nepsala jen ona, psali to i jiní dabéři, prostě se někdě k nim chovají stylem ber nebo běž. Proto kolikrát vzniká úplně tragické obsazení dabérů na daném herci, protože to prostě tak režisér chce a nejede přes to vlak. A tuto nemilou zkušenost mají dabéři jak z agentury, tak i mimo ní. A taky se najde spousta dabérů a dabérek, kteří ví, co za filmy jde zrovna do kin či na dvd a čekají, že jim někdo ze studia zavolá, aby si šli nadabovat svého herce/herečku, ale nikdo jim nezavolá, i když mají zrovna čas.
Oblíbené dabérky: Viktorie Taberyová, Jitka Moučková, Kateřina Velebová, Jolana Smyčková, Nikola Votočková
Oblíbení dabéři: Dalimil Klapka, Pavel Tesař, Martin Stránský, Libor Hruška, Jakub Saic
Oblíbení dabéři: Dalimil Klapka, Pavel Tesař, Martin Stránský, Libor Hruška, Jakub Saic
Re: Informace o současném dění v dabingu
Průvodce seriálem Ženatý se závazky - Bunda Stránky [ www.bundastranky.cz ]
Můj seriálový kanál na YouTube - Seriálové trailery / upoutávky / proma
Můj seriálový kanál na YouTube - Seriálové trailery / upoutávky / proma
Re: Informace o současném dění v dabingu
zrovna VZ mi v dabingu chybí
Re: Informace o současném dění v dabingu
Čtrnáct dílů za hodinu? To asi počítala ty šestihlasy ze Zone Romantica, kde u účinkovala, ale i tak
Re: Informace o současném dění v dabingu
V tom článku je jedna z mála pravdivých vět. Že odešla sama, stanovila si podmínky neakceptovatelné pro toho, kdo jí práci nabízí, tedy nikoliv, že se ocitla na nějaké černé listině. A že by teď měla téměř 100x menší honorář? To asi ne, že? A ještě něco, samochvála smrdí...
Re: Informace o současném dění v dabingu
Podle Vašeho příspěvku se mi zdá, že jste byl poslední dva roky někde mimo a neslyšel o dabingové krizi.
O. dabéři: Jan Schánilec, Antonín Molčík, Jiří Zavřel, Rudolf Hrušínský, Soběslav Sejk, Petr Haničinec, Jan Kanyza, Jiří Plachý, Viktor Preiss
O. dabérky: Alena Vránová, Jana Preissová, Ivanka Devátá, Eliška Balzerová, Veronika Gajerová, Jana Hlaváčová
O. dabérky: Alena Vránová, Jana Preissová, Ivanka Devátá, Eliška Balzerová, Veronika Gajerová, Jana Hlaváčová
Re: Informace o současném dění v dabingu
Podle čeho tak lze soudit?
Re: Informace o současném dění v dabingu
Podle toho, že pravděpodobně nevíte, že opravdu existuje pomyslná černá listina. Navíc co byste dělal vy kdyby vám ve vaší profesi neustále ubírali plat?
O. dabéři: Jan Schánilec, Antonín Molčík, Jiří Zavřel, Rudolf Hrušínský, Soběslav Sejk, Petr Haničinec, Jan Kanyza, Jiří Plachý, Viktor Preiss
O. dabérky: Alena Vránová, Jana Preissová, Ivanka Devátá, Eliška Balzerová, Veronika Gajerová, Jana Hlaváčová
O. dabérky: Alena Vránová, Jana Preissová, Ivanka Devátá, Eliška Balzerová, Veronika Gajerová, Jana Hlaváčová
Re: Informace o současném dění v dabingu
Opravdu nevím, že by studia nebo zadavatelé vytvořili nějakou černou listinu.
A kdyby se mi stalo to, nač se ptáš, tak bych si stanovil svou hranici a když by už nebyla akceptovatelná, tak bych měl prostě smůlu. Vlastně dvě možnosti. Když není, kde brát, není co dávat. V tomto případě bych se podíval hlouběji do problému, že ani studia, ani zadavatelé (televize, DVD nebo kino distributoři atd.) už nevydělávají to, co dříve. Z toho tedy logicky plyne, že nemohou vyplácet stejné honoráře jako před lety. A není to jejich chyba, že by neuměli hospodařit. Zábavní průmysl je mnohem širší než byl.
A kdyby se mi stalo to, nač se ptáš, tak bych si stanovil svou hranici a když by už nebyla akceptovatelná, tak bych měl prostě smůlu. Vlastně dvě možnosti. Když není, kde brát, není co dávat. V tomto případě bych se podíval hlouběji do problému, že ani studia, ani zadavatelé (televize, DVD nebo kino distributoři atd.) už nevydělávají to, co dříve. Z toho tedy logicky plyne, že nemohou vyplácet stejné honoráře jako před lety. A není to jejich chyba, že by neuměli hospodařit. Zábavní průmysl je mnohem širší než byl.
- Stanley Roe
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 25 zář 2011 11:09
- Bydliště: Štatl