Mám dotaz na někoho zasvěceného. Čím to je, že brněnské VHS dabingy vznikající v letech 1992 až 1994 měly zpravidla více hlasů než pražské VHS dabingy té doby? Viz např. Měsíc 44, Útěk do Atén, Ztřeštění poldové. Někdy šlo dokonce až o dvojnásobek či ještě víc, např. Dům duchů nebo Nikdy neříkej nikdy. Příkladů by se asi našlo více.
Bylo to tím, že do Brna nechodilo tolik zakázek, a tudíž si mohli dovolit zaplatit více dabérů? Popř. tím, že měli na dabování více času?
Brněnské VHS dabingy na počátku 90. let
Brněnské VHS dabingy na počátku 90. let
18.05.2008 – 07.05.2015
Re: Brněnské VHS dabingy na počátku 90. let
Minule ma zrovna napadlo, že brnenské dabingy vyrobené v 90. rokoch (ČT-Brno), mali dosť veľký počet dabér-ov/iek. Hlavne tie, na ktorých sa režijne podieľal pán režisér Kubík. Ten dokonca aj do vedľajších úloh obsadzoval začínajúcich hercov/herečky, loutkohercov/loutkoherečky (aj keď len na 1-2 vety). ČT mala isto väčší rozpočet, viac času na prípravu/realizáciu dabingu, kdežto Davay, Dimas, Eurokim a ostatné súkromné štúdia mali menší rozpočet, čo bolo aj značne vidieť, preto si divák mohol aj všimnúť opakujúci sa počet rovnakých dabér-ov/iek.
Re: Brněnské VHS dabingy na počátku 90. let
Já právě nemám na mysli dabing ČT Brno, ale ty VHS. Filmy, na které vedou odkazy, jsou příkladem toho, že i VHS dabingy měly větší (či dokonce) velký počet dabérů.
18.05.2008 – 07.05.2015